Публікація у PRIMA interior №2, 2020

Якою має бути домівка майбутнього — крім того, що технологічною та безпечною? Ми думаємо, домівка поверне до себе питомо традиційні барви та прикраси. Адже коли мова йде про середовище для життя, саме шанування минулого та рідного дають особливе натхнення та особливу енергію творення майбутнього. На підсвідомості «свої» речі дають спокій та допомагають відпочивати, не завантажуючи свідомість незрозумілим.

“Мальва”, “Бузок”, “Злива”, “Туман”, “Земля”, “Цегла”, “Глина”, “Плющ”, “Конвалія”, “Вечір»…

Кольори палітри колекції меблів «Вишиванка» промовляють українськими назвами. Виробник обіцяє, що колірна палітра торкнеться нашої пам’яті вечірніми духм’яними прогулянками, нагадає про таємничі туманні світанки, зігріє теплом землі та глини, «запросить» на романтичну вечерю одного зливового листопадового четверга. 

Романтика українського сучасного буття, що пропонується для масового використання, також дає надію на відродження українського меблевого виробництва, яке може бути дійсно доступним, якісним та гармонювати з  естетичними потребами сучасних українців.

Колекція  «Вишиванка» включає шафи чотирьох конфігурацій, чотири різних комоди, ліжко та приліжкову тумбу. Базова колекція створена на основі Чернігівського традиційного орнаменту, який дизайнер Оксана Скидан використала для декорування фасаду меблів.  «Ми хочемо, щоб «Вишиванка» не просто прикрашала, але й захищала ваш дім, як справжній оберг!» – кажуть розробники.

Крім основної колекції виробник, київська компанія «КАССОНЕ. Індивідуальні меблі», також нає намір співпрацювати із українськими дизайнерами та художниками для створення особливих дизайнерських колекцій «Вишиванки». Перша капсульна колекція «Vyshyvanka. RID» («Вишиванка. Рід»), вже реалізована у колаборації із художницею та дизайнеркою Христиною Гайдамака.  Ії живописне полотно «Радетелі»  (стародавнє українське слово, що значить «вартові» рідної землі) лягло у основу використаної графіки. Трипільські символи, жіночі оберіги та вишиванка дали натхнення для художниці, що у всій своїй творчості глибоко переживає та трансформує символізм, вібрації української землі у сучасне, ритмічне та енергетичне художнє вираження. 

Та сама ідея виникнення студії «Лен», що утворена майстринею Оксаною Зачкевич разом із донькою-дизайнеркою Уляною Зачкевич.  Це наче міцна лляна нитка, яка пов’язує з народним мистецтвом, тягнеться з минулого, крізь сучасне у майбутнє. Усучаснені килими пов’язують нас з українським мистецтвом, народною мудрістю, естетикою та пам’яттю.

Студія “Лен”, створюючи текстильні вироби, ставить перед собою завдання збагатити інтер’єр оселі цікавим акцентом, демонструючи переваги оригінальності перед  промисловим текстилем.  Ці дизайнерські речі є унікальними, неповторними, виконані руками автора, виткані на ручному верстаті. Поєднання різних технік, ручного фарбування пряжі, створення цікавої фактури унеможливлює повтор виробу. Кожен килим чи гобелен, як живопісне полотно художника, має свою індивідуальність. 

Меблі, світло, декор та домашній текстиль, що мають сенси, тримають зв’язок із традиційним, зберігаюьт авторську  мануальну та творчу ідентичність – нові неохідні характеристики, обумовлені зміною парадигми споживання, яка невпинно насувається на нас і готує нових свідомих споживачів. І схоже, що українські виробники та майстри розуміють це та мають всі шанси стати успішними прикладами простих, проте геніальних рішеннь для сучасного помешкання.

Текст Maino Design Ukraine