15 українських дизайнерів і брендів на двох локаціях демонструють потенціал українських креативних індустрій — від концептів, які поки що існують у єдиному екземплярі, до серійних предметів, готових до експорту.

Кілька днів тому в Парижі завершилися дві масштабні виставки дизайну — Салон меблів та декору Maison et Objet і тиждень дизайну Paris Design Week.
Саме з них починають свою успішну професійну біографію багато дизайнерів і брендів з усього світу. Ці події – must visit для світової преси і професіоналів з усіх куточків планети. Безліч об’єктивних і емоційних чинників роблять Париж місцем тяжіння і одною з найкращих арен для молодих дизайнерів і дизайнерських брендів з усього світу.
Протягом останніх чотирьох років український дизайн не упускає можливості заявити про себе, і презентує в рамках масштабної події два проекти на двох престижних майданчиках.

На думку організаторів виставки промислового дизайну Wanted Desing в Нью-Йорку Оділь Ено (Odile Hainaut) і Клер Піжула (Clair Pijoulat), в українського дизайну вже досить хороша репутація: «Ми кілька років спостерігаємо за українськими проектами. Судячи з того, що презентується в Парижі, український дизайн йде своїм індивідуальним шляхом, – часто у виробництві предметів зберігається частина ручної праці і використання натуральних матеріалів, що кілька років тому стало новим світовим трендом, невеликі мануфактури виробляють дійсно якісні та актуальні дизайнерські предмети. Саме тому ми віримо в перспективи і прогнозуємо підвищення інтересу до українського дизайну не тільки на європейському ринку, а й на американському».

Судячи з реакції на українські проекти, організовані компанією MAINO DESIGN UKRAINE в рамках паризьких виставок, сьогодні молодий український дизайн дійсно подає великі надії. За короткий час, «наздоганяючи» Європу, ми вчимося переосмислювати і трансформувати багатий культурний бекграунд, створюючи сучасні об’єкти. Поряд з універсальними об’єктами «без національності», дизайнери намагаються проявляти культурні коди в своїх предметах. Використовуючи багаті ремісничі традиції української культури, українські дизайнери органічно працюють з натуральними матеріалами: деревом, каменем, глиною, вовною, льоном, коноплею. З іншого боку, українські дизайнери — сміливі мрійники і новатори, це означає, що є місце для експериментів з новими матеріалами і незвичайними функціями звичних предметів. Вже через кілька днів після відкриття, українські дизайнери отримують пропозиції до співпраці від відомих європейських компаній, які можуть змінити їхню біографію і розвиток української індустрії дизайну в цілому.

– Я дуже задоволений, що майже всі лідери моєї селекції сьогодні представлені на стенді. Зовсім скоро в Марселі відкриється моя галерея дизайну і мистецтва, буду радий показати там й кілька робіт від українських дизайнерів, — коментує проект Джо Яна, відомий французький блогер і галерист, який брав участь у відборі учасників Салону в складі міжнародного журі.
Україна є новим гравцем на світовому ринку дизайну, хоча окремі імена і бренди відомі своїми міжнародними нагородами, співпрацею з великими компаніями і публікаціями в провідних професійних ЗМІ. Але все ж ми – «Terra Incognita». І ми робимо все від нас залежне, щоб європейці визнали нас “une terre de découvertes sans fin” – «землею нескінченних відкриттів».

В цьому році молодий український дизайн розмістився в окремій паризькій галереї. Концепція українського проекту молодого дизайну «БІЛА СФЕРА», побачити який можна на головній події Паризького тижня дизайну LE OFF. Paris Design Week 2019, в галереї в богемному районі Маре, демонструє Україну, як непізнану територію, де постійно народжується щось нове. Це не тільки територія і географія, але перш за все – свідомість, творчість і культура сучасних молодих українських креаторів, які експериментують з формами і балансують між смислами, образами і функціональністю предметів. Дизайнери з різних куточків України складають новий креативний атлас для Європи — від українського бароко до футуристичного мінімалізму.

За словами численних відвідувачів — журналістів світової професійної преси, власників концепт-сторів, архітекторів, декораторів і просто парижан, які з незмінним інтересом цікавляться новим, – серед предметів складно визначити найцікавіші. Кожен по-своєму вартий окремої уваги.

Інна Зіміна дебютувала на Тижні дизайну з багатофункціональним столиком для макіяжу Sofi. Елегантний, як плаття від кутюр, цей об’єкт має таку ж силою тяжіння. Вбудовані акустичні колонки і безліч дзеркал перетворюють процес догляду та макіяжу в справжній ритуал краси. Столик став одним з безперечних фаворитів виставки, а дизайнерка отримала пропозицію співпраці від всесвітньо відомого французького бренду.
Давид Бережняк презентував колекцію модульних меблів «Miracle de la vie». Магія легкого комбінування предметів колекції та кольорова гамма занурює в світ «рожевих» дитячих фантазій і мрій, коли все можливо і коли в творчості немає обмежень.
Люстра Михайла Саморіза показує сучасний естетичний потенціал традиційного гуцульського ремесла- різьблення по дереву. Об’єкт дизайну став синтезом традиційного і сучасного світогляду, поєднуючи в собі дизайн і функціональність з глибокою філософією форми, і «мереживним» різьбленим традиційним орнаментом.
Авторська техніка Іванки Бородіної розкриває можливості гіпсу в формі структурної сітки і являє метаморфози поверхні в витончених вазах і кашпо.
Керамістка Діана Кулик в серії кераміки «Натуральна Революція» в утилітарних предметах втілила роздуми про свободу і про процеси, іноді революційних, які необхідно здійснити, щоб нею володіти.
Ольга Селішева і Поліна Веллер із Fashion-проектом «Бароко now» демонструть з’єднання на перший погляд несумісного – українського бароко і футуристичного мінімалізму. Легко читаються геометричні форми суконь і корсетів прикрашені орнаментом барокових завитків рослинних орнаментів.
Артем Куниця показує серію арт-світильників. Вибираючи між функцією і красою форми дизайнер вибирає красу. Використовуючи благородні матеріали (мідь і онікс), він поєднує їх в базових геометричних елементах, створюючи тривимірні ефектні декоративні об’єкти.
Валерія Варі пропонує набір для ванної кімнати та SPA-Aroma Bloom. Фаянсовий сет перетворює рутинний процес вмивання в СПА-процедуру, а звичайну мильницю – в елемент доступною розкоші.
Юрій Цегла привіз до Парижа складаний шезлонг-гамак Колихва / KOLYHVA. Цей предмет став втіленням його філософських пошуків гармонії з навколишнім середовищем і формуванням світогляду. «Мені відкривалися знання – забуті знання Всесвіту … Чи пам’ятаєте ви перші дев’ять місяців свого життя, так-так, ще до вашої появи на світло? Коліхва допомогла мені їх згадати … »- каже Юрій про предмет.

Другий стенд на міжнародному Салоні «Maison et Objet» – це вже новий щабель розвитку індустрії, коли дизайнерські ідеї стають серійними продуктами, готовими до експорту. Національний стенд традиційно представляє п’ятірку молодих брендів, об’єднаних спільним проектом Ukranian Design Brands.

Студія меблів DONNA з Дніпра з двома колекціями об’єктів, реалізованих у співпраці з українськими дизайнерськими студіями: decorkuznetsov Валерія Кузнєцова та архітектурно-дизайнерської майстерні Наталії Філоненко.
Серія декоративних інтер’єрних панелей «BORBOLETA» від Валерія Кузнєцова, володаря багатьох престижних нагород у сфері дизайну, який залишився вірним собі і спроектував яскравий утилітарний предмет, який одночасно є об’єктом авангардного мистецтва.
М’які модульні пуфи К О Н И К И / KONYKY (дизайнер Наталія Філоненко) були розроблені для комунікаційного простору однієї креативної компанії, де “доброзичливість” дизайну пуфів дозволила кардинально змінити формат спілкування, зробивши його більш невимушеним і креативним. Назва К О Н И К И / KONYKY модель отримала за свою грайливу форму і здатність до перетворень: їх можна “сідлати” для роботи з планшетом, групувати.

Артем Колюка (дизайнер і співзасновник студії Next Level Lighting), після постійного пошуку нових рішень і свіжих ідей в різних сферах – моді, графічному дизайні, дизайні інтер’єру, він в кінці знайшов себе в конструюванні освітлювальних приладів. Черпаючи натхнення в природі речей, космосу і світі елементарних часток, Артем Колюка представляє свою колекцію світильників серії «Interstellar». До речі, Артем уже другий рік успішно експортує світильники в Європу і США.

SleepOnnn – «новонароджений» бренд, який виробляє чудову дитячі меблі. У всіх батьків є одна загальна проблема: як зацікавити дитину спати окремо? SleepOnnn створив ідеальну дитяче ліжечко, в якій дитина захоче спати сам, адже в ній затишно і безпечно, як у мами на ручках.
Вахан Авакян – молодий український архітектор за освітою і художник за світоглядом. Схильність до експериментів, бажання оточити себе сучасними гарними, функціональними предметами власного дизайну і виробництва привели до появи власного бренду. З тих пір Vahan Avakian виробляє дизайнерські скульптури, вази і світильники, сміливо експериментуючи з біонічними формами і матеріалами – полімерами і бетоном.

Меблевий бренд ZEGEN з Черкас у співпраці з блискучими українськими дизайнерами, володарями численних світових професійних нагород, Павлом Вєтровим і Андрієм Могилою представляє два приголомшливих письмових столу в концепції Home Office. Два предмета немов намагаються перевершити один одного в боротьбі за “ідеальний сучасний письмовий стіл”.

Таке регулярне масштабне представництво України стало можливим завдяки підтримці Європейського банку реконструкції і розвитку (ЄБРР). Проект фінансується в рамках ініціативи EU4Business Європейського Союзу. На жаль, без допомоги молодий український дизайн навряд чи зможе потягнути участь в таких міжнародних подіях. Зазвичай таку підтримку в європейських країнах надає держава. На цей раз розвитку українських креативних індустрій сприяє спеціальна програма Європейського Союзу, яка вже бачить в українських креативних індустріях величезний експортний та інвестиційний потенціал.

Тож не дивно, що саме креативні індустрії зараз стають з перспективних напрямків для презентації України на міжнародному рівні, так як є сполучною ланкою між креативом і економікою. Ця нова мова культурної дипломатії зрозуміла європейцям і дає перспективу комерційної реалізації і монетизації креативного потенціалу України, в якому вже нікого не потрібно переконувати. До наших учасників відчувається інтерес і підвищена увага, перш за все, завдяки феномену українського дизайну. За дуже короткий період часу і перебуваючи у вкрай несприятливих умовах для розвитку, українські дизайнери екстерном проходять еволюцію. Українським дизайнерам вдається дивувати, викликати інтерес і навіть захоплення не тільки ідеями, а й якістю їх втілення, демонструючи одночасно сучасне мислення та зберігаючи «культурний код».