Париж-Київ-Львів-Париж – дизайн, дослідження та комунікації

Минулий тиждень виявився дуже насиченим для французької журналістки Le Figaro Мaрго Гішето, який вона провела в Україні!
Дослідження українського дизайн середовища пролягло на два міста, через два культурних дизайн осередка та по тисячам хвилин розмов про дизайн! Комунікації, то така справа! Не тільки листи писати. Комунікації – це перш за все контакт, і чим живиший тим кращий!
Майже півтори сотні дизайнерів, які пийшли на зустрічі в Києві та у Львові! Майже 400 хвилин задокументованого часу на розмови, та більше ніж 2000 хвилин вільно протікаючих дискусій про місце україcьких дизайнерів у світовому ком’юніті, про інструменти просування, про міжнародний досвід, про виставки, про дизайн віки, галереї, великі бренди, про національні особливості, про тренди та про глобалізацію, про науковий прогрес та про вплив мистецтва, про моду та про фемінізм, про політику та про економіку, про визначенність та про самовідомість про інше, що не стосується дизайну на пряму, але бентежить людей по всьому світу та в його окремих куточках!
Дякуємо партнерам у Львові PPV Knowledge Networks та особисто панові Володимиру Воробею, Projector Lviv за допомогу в організації зустрічі із дизайнерами Creative Industries Talks #9 #mycreativespark 💛
Дякуємо Вікторії Якуші засновнці Ya Vsesvit а наданий простір для розмов про дизайн у Києві💙
Дякуємо всім за теплі, смачні, веселі та конструктивні зустрічі!
Дякуємо ассоціації Design4Ukraine за те, що зараз ми можемо робити двіж-дизайну більш потужно! Все заради розвитку, все заради українських дизайнерів.
До зустрічі на українських стендах в Парижі – Ukrainian Design Brands vol 3 виставці Maison & Objet та на просторі проекту “Біла сфера” на Paris Design week.

фото надані PPV Knowledge Networks










Переможців конкурсів обрано!

Félicitations! Congratulations! Вітаємо!
Обрано переможців конкурсу на участь у одній з головних подій бурхливого жіття європейського дизайну – Maison et Objet та Paris Design Week!



Відповідно, дві «п’ятірки» українських дизайнерів ( Michel Samoriz, SAMORIZ design; Marian and Oksana Shumeda, O. M. SHUMELDA; Berezniak David; Inna Zimina; Kunytsa Artem, Skeld Design) та молодих брендів (DONNA; Next Level Lighting; Vahan Avakian; sleep.onnn; ZEGEN) отримають допомогу від Європейського Банку, який вбачає за доцільне вкладати в розвиток найперспективніших гравців українського креативного поля.


Отже, осінь знову буде урожайною для українських дизайнерів, які дедалі гучніше заявляють про себе поза межами країни. Після напруженої (внутрішної емоційної) боротьби, міжнародне жюрі обрало найцікавіші ідеї та реалізовані серійні продукти. До речі, і на міжнародних, і на українських експертів чекали нові відкриття — як нових імен та нових чудових предметів, так і нової естетики українського дизайну, який постійно перебуває у цікавому еволюційному процесі. Селекція цього року, здається, може задати ще один напрямок, для якого так і проситься назва «український шарм», чи французькою «charme urkainien»: адже ці предмети «тримають баланс» між французькою елегантністю та українською етнічною емоційністю. Отже, вітаємо переможців! Дякуємо всім учасникам, хто взяв участь у конкурсі! Велика подяка всім членам селекційної комісії – це був нелегкий вибір!

За правилами проекту, ті, хто не увійшов до п’ятірки переможців Paris Design Week, але подав заявку на конкурс та увійшов до фокусної 10ки, також мають змогу стати учасником проекту на загальних спеціальних умовах.

Щиро, Анастасія Білеціка та Сана Шевченко
Maino Design Ukraine

Програма реалізується Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР) і фінансується у рамках ініціативи EU4Business Європейського Союзу

Заявки завантажено!

Дякуємо всім заявникам за надіслані заявки!

Переможців конкурсів буде оголошено 14 травня!

Париж ждет! Компания Maїno Design Ukraine организовывает третий по счету коллективный украинский стенд на выставке Maison&Objet.

Читайте в свежем номере PRAGMATIKA

Увидеть Париж и умереть… Нет, пожалуй, умирать не надо, лучше заставить других умереть от восторга. Компания Maїno Design Ukraine организовывает коллективный украинский стенд на выставке интерьерного дизайна и предметов декора Maison&Objet в сентябре 2019 г.

текст ЕЛЕНА ПАНЧЕНКО / ИНТЕРВЬЮ / 15 АПРЕЛЯ 2019

Французький дизайн та українське традиційне мистецтво поєдналися в Києві під час Французької весни!

16 квітня відбулося відкриття міжнародного французько-українського проекту «Свої вітрини. Кольори України», який відроджує українські традиції у вітринах. Проект, запущений у рамках 16 го фестивалю «Французька Весна в Україні», є результатом колаборації всесвітньо відомої французької декораторки Ізабель Даерон та знаної української художниці Дарії Альошкіної, що працює в техніці витинанки. Джерелом натхнення для створення нових вітрин магазину стало розмаїття відтінків української землі та барви природних матеріалів.

Ізабель Даерон – всесвітньо відома французька дизайнерка.
Серед клієнтів її студії – Центр Жоржа Помпіду, паризькі та токійські буктіки Hermès, французькі філії мережі Leroy Merlin, Orange, Suez environment, Lesieur та інші. У Києві Ізабель Даерон вперше працювала з вітринами українського магазину, де її мета була підкреслили український автентичний код.

Дарія Альошкіна – українська художниця і скульпторка, яка багато років відроджує давнє українське паперове мистецтво витинанки (делікатне симетричне вирізання аркушів паперу) і трансформує його в сучасному контексті.

Processed with VSCO with k1 preset
Масштабні паперові інсталяції з філігранною обробкою стали головною відмінністю стилю Дарії.

«Вперше за історію існування магазину наші вітрини оформлені у колаборації французької декораторки та української мисткині. І результат вражає! Ми ще не зустрічали такої цікавої і незвичної інтерпретації кольорів України. Земля і пісок, вереск і буряк – на фоні цих відтінків природи витинанка, як традиційне українське паперове мистецтво, «заграла» по-іншому. У реалізації проекту було використано фарби Argile.

Проект має важливу місію – культурне взаємопроникнення традиційного українського мистецтва та сучасного європейського дизайну. Популяризуючи український культурний код як джерело натхнення для креативних індустрій, він створює нові можливості для культурного обміну та комерційного співробітництва між Україною і Францією. Це знакова подія для Всі. Свої, для українських брендів, для України. І, звісно ж, це ще й неабиякий подарунок для киян та прикраса міста – Хрещатик такого ще не бачив», – розповідає автор і керівник проекту «Всі. Свої» Ганна Луковкіна.
«Нам дуже приємно так елегантно, вишукано та несподівано розширювати формат Французької Весни. Адже окрім традиційних кіно, театру, музики, ми знайомимо шанувальників фестивалю з новим видом мистецтва та французької культури – мистецтвом декорування вітрин. І ще приємніше, що на цей проект Ізабель Даерон надихнула саме українська традиція, кольори української землі, ремесла та дизайн», – говорить Селін Метель, виконавча директорка Французького інституту в Україні.

У реалізації проекту брали участь українські декораторки та дизайнерки: Анастасія Оніщенко, Александрина Лукач, Аліна Пунь, Ірина Грибовска, Ірина Бойченко, Ірина Пантюхіна, Оксана Войт, Світлана Омельченко, Катерина Костенко , Катерина Бондаренко, Маргирита Кругляк, Леся Максаєва , Ольга Шишкіна.


Коммунікація та кураторство від в Всі. Свої – Head of PR & Communications Тетяна Фіщук


Нові арт-вітрини цієї весни дісталися магазину «Всі. Свої | Дім та Декор» на Хрещатику, 34. Поспішайте побачити!
Організатори проекту: Французький інститут в Україні/Institut français d’Ukraine, 
Всі. Свої Хрещатик, 34, Анастасія Білецька та Сана Шевченко (компанія MAЇNO), Ганна Довбня (Культурний код), Фонд сприяння розвитку мистецтв /The Arts Support Fund.
Партнери проекту: компанія Manders Ukraine та фарби Argile, видання Pragmatika, журнал Prima interior, журнал Domus Design, портал Home Ideas Supply, ресторан Très FRANÇAIS, Європейська Школа Дизайну

«Французька весна в Україні». АТЕЛЬЄ-ПРАКТИКУМ З ВІТРИНІСТИКИ

«Французька весна в Україні» подарує киянам ще один арт-об’єкт. На Хрещатику, 34 з’являться нові вітрини магазину «Всі. Свої | Дім та Декор» як результат колаборації відомої французької декораторки Ізабель Даерон, в портфорліо якої — робота з бутиками Hermes у Токіо та Парижі, та знаної української художниці Дарії Альошкіної, що працює в традиційній української техніці витинанки. Вперше джерелами натхнення французького декоратора стануть кольори української землі та природних матеріалів, а також предмети декору українських дизайнерів.

У рамках проекту, 13-16 квітня, відбудеться
АТЕЛЬЄ-ПРАКТИКУМ З ВІТРИНІСТИКИ ВІД ВІДОМОЇ ФРАНЦУЗЬКОЇ ДИЗАЙНЕРКИ ІЗАБЕЛЬ ДАЕРОН.

Новий формат навчання та абсолютно нові для українського простору навчальні можливості!

Протягом трьох днів Ізабель Даерон стане куратором навчальної програми для професіоналів у форматі Ательє. Практикум відбудеться у рамках спільного міжнародного проекту французького декоратора та українського рітейлу. Захід буде корисним дизайнерам, які зможуть розширити спектр своїх професійних навичок у перспективній та затребуваній сфері. Кожен, хто хоче професийно займатися декоруванням вітрин, зможе використати унікальну можливість та пройти всі етапи створення вітрини за європейською схемою під керівництвом досвідченого фрацузького куратора.

Після завершення учасники Ательє отримають Диплом про участь у проекті в рамках «Французької Весни 2019»

Три навчальних дні. Двадцять годин найціннішої інформації. Новий практичний досвід.

Під час навчання ви дізнаєтесь:

– Яким має бути професійний бриф

– Як обирати успішний концепт та презентувати його замовнику

– Як адекватно розрахувати основі етапи та таймінг проекту

– Реалізація ідеї: засоби, матеріали, композиція, колір. Світові тенденції в декоруванні вітрин

– Як працює та «продає» сценографія вітрини

– Як вирішувати маркетингові завдання за допомогою декорування

Ізабель Даерон. Дизайнер, лауреат FAIRE DESIGN 2018, засновник «Студії Ізабель Даерон», діяльність якої будується навколо трьох областей знань, що діють в синергії: міський дизайн, сценографія та дослідження. 

Серед клієнтів студії Ізабель – Центр Жоржа Помпіду, паризікі та токійські букіки Hermès, французькі філії мережі Leroy Merlin, Orange, Suez environment, Lesieur і інші. 

Сьогодні Ізабель Даерон реалізовує проект дизайну фонтану для площі Сен-Жермен в Ренні, створення пристрою Aéro-Seine, торгового центру міста Парижа, а також розробляє нові вітрини для Hermès International і Hermès Japan.

Вперше джерелами натхнення французької декораторки, яка працює з культовими світовими брендами, стануть кольори української землі і природних матеріалів, яки вона поєднає із французьким стилем та українською традиціною технікою витинанки у виконанні відомої української художниці Дарії Альошкіної.

Використайте свою надзвичайну можливість долучитися до нової культурної колаборації та отримати з перших рук неоціненний професійний досвід!

Вартість участі у ательє-практикумі:
8500 грн (за умови оплати до 28 березня)
9500 грн (за умови оплати після 28 березня)

Після завершення учасники Ательє отримають Диплом про участь у проекті в рамках «Французької Весни 2019»

Також у рамках проекту:

Відкрита лекція з колористики у дизайні та вітриністиці
13 квітня (субота)
15:30 – 16:30
2019 рік — рік повернення сміливості використання кольорів в інтер’єрі.
«Намагайтеся, щоб в інтер’єрі квартири або будинку були присутні максимум три яскравих кольори, які можна комбінувати з фоновими», — каже французький декоратор Жан Луї Деньо.
Тож, які кольорові комбінації стануть найвигіднішими? Які обрати як фонові, а які — акцентними та як правильно визначити іх пропорції?
Лекцію читає засновник бренду ARGILE (офіційний представник в Україні MANDERS) експерт-колорист мєсьє Жан Фредерік Нотом (Jean Frédéric Nothomb).

Відкрита лекція Ізабель Даерон
13 квітня (субота)
17:00 – 19:00
Лекція з мистецтва декорування вітрин із прикладами її останніх робіт для Hermès у Токіо та Парижі.

Вхід на лекції вільний за умови реєстрації: expodesign.ua@gmail.com
Кількість місць обмежена

Використайте свою надзвичайну можливість долучитися до нової культурної колаборації та отримати з перших рук неоціненний професійний досвід!

Локація проведення заходів: Магазин Всі. Свої | Дім та Декор. Хрещатик, 34

Урочиста презентація нових вітрин за участю ЗМІ та почесних гостей відбудеться 
16 квітня о 16.00. Локація: Магазин Всі. Свої | Дім та Декор. Хрещатик, 34

Додаткова інформація за телефонами: +38 067 770 07 57, +38 066 848 92 33

Учасників колективних стендів на Maison & Objet та Paris Design Week обиратимуть міжнародні експерти

Цього року у складі міжнародного жюрі, яке обере переможців з поданих заявок на Maison & Objet, Paris Design Week, будуть відомі та авторитетні професіонали сфери дизайну із Франції, Данії та України:
🇺🇦 Засновниця українського бренду DAVIS CASA — речника гарного смаку в дизайні, пані Фаїна Еренбург,
🇫🇷 Ддизайнер інтер’єрів, президент Європейської асоціації дизайнерів і декораторів FEDAI Fédération Européenne des Décorateurs et architectes d’intérieur, месьє Дідьє Маргеріт (Didier Margueritte),
🇫🇷 Засновник культового блогу про дизайн Blog Esprit Design https://blog-espritdesign.com – Венсан Ромео (Vincent Roméo),
🇫🇷 Засновник найстильнішого європейського дизайн-блогу Jo Yana http://joyana.fr -Jo Yana,
🇩🇰 Дизайнер та засновник студії iskos-berlin Олексій Іскос (Aleksej Iskos),
🇺🇦 Головний редактор видання Pragmatika та тонкий поціновувач мистецького вираження прагматичного погляду на дизайн Костянтин Ковшевацький (Konstantin Kovshevatsky),
🇺🇦 Креативна директорка MAЇNO Design Ukraine Анастасія Білецка (Anastasiia Biletska)

#eu4bussiness #ukrainiandesignbrandsvol3 #ЄБРР #PDW2019

11 березня відкрито прийом заявок на участь у паризький виставці Maison&Objet у вересні 2019

Маєте свій бренд і хочете почати експортувати, чи просто гучно заявити про себе на весь світ? Тоді вам точно до Парижу! Ми раді повідомити, що з 11 березня до 30 квітня оголошено прийом заявок* на участь у колективному стенді на виставці Maison&Objet.

Цього року у складі міжнародного жюрі, яке обере 5 переможців з поданих заявок, будуть відомі та авторитетні професіонали сфери дизайну із Франції, Данії та України:
Засновниця українського бренду DAVIS CASA — речника гарного смаку в дизайні, Фаїна Еренбург, дизайнер інтер’єрів, президент Європейської асоціації дизайнерів і декораторів, месьє Дідьє Маргеріт (Didier Margueritte), засновник культового блогу про дизайн BLOG ESPRIT DESIGN Венсан Ромео, засновник найстильнішого європейського дизайн-блогу joyana.fr Йо Яна (JO YANA), дизайнер та засновник студії iskos-berlin Олексій Іскос, головний редактор видання PRAGMATIKA та тонкий поціновувач мистецького вираження прагматичного погляду на дизайн Костянтин Ковшевацький, креативна директорка MAINO Design Ukraine Анастасія Білецька.

Maison&Objet — одна з найбільших і найавторитетніших європейських виставок інтер’єрного дизайну та предметів декору, а також найпотужніша онлайн-платформа для професіоналів MOM чекають на українські дизайнерські бренди.

Тож, запрошуємо вас подати заявку та отримати можливість зайняти одне із п`яти місць на українському стенді в рамках проекту Ukrainian Design Brand vol.3. Переможці отримають допомогу від Європейського банку Реконструкції та Розвитку у вигляді грошової компенсації 65% витрат на організацію виставки. Організаційний внесок переможця складає 1700 євро.

Проект реалізується за підтримки Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР) і фінансується в рамках ініціативи EU4Business Європейського Союзу. Більш детальна інформація на офіційному веб-сайті: eu4business.eu

Від вас — «смачна цукерка»: серійний дизайнерський продукт, за нами — професійна обгортка: консультації із брендінгу, підготовка коммунікаційного пакету учасника, організація виставки, доставка ваших предметів до Парижу, промоушн та комунікації із українськими та міжнародними ЗМІ.

До участі приймаються дизайнерські реалізовані серійні об’єкти у категоріях: меблі, освітлення, декор для дому (декоративний текстиль, кераміка, аксесуари).

За офіційною статистикою салону, лише у січні 2019 року виставка прийняла 84236 відвідувачів, у тому числі 46356 французьких і 37880 міжнародних із 160 країн світу! Maison&Objet дає неймовірні можливості розвитку для всіх її учасників. Цього року 603 бренди із 2910 вперше представили свої найновіші предмети. Спеціально для підтримки «новачків» організатори салону організують простори натхнення «WHAT`S NEW», на яких у форматі кураторських експозицій представляють селекційні продукти.

Салон пропонує представникам індустрії не тільки локацію для експозиції та комунікаційні можливості локації, але й дозволяє легко створювати комунікацію із професійною аудиторією на онлайні платформі MOM. Поєднавши всі ці переваги французького міжнародного салону, ви створите ефективний механізм розвитку бренду, який працюватиме на вас до початку салону та після його закінчення!

Переможців буде оголошено 14 травня 2019 року

Бажаємо успіху!


* Кожен заявник може подавати необмежену кількість обї’єктів під одним брендом. При цьому заявку треба заповнювати лише один раз.

За додатковою інформацією звертайтеся:
expodesign.ua@gmail.com
+380677700757 Сана Шевченко (організаційні питання)
+380668489233 Анастасія Білецька (творчі та креативні питання)

Паризький Тиждень Дизайну чекає на молодих українських дизайнерів!

11 березня до 30 квітня оголошено прийом заявок* від українських дизайнерів на участь у колективному стенді на Paris Design Week, що відбудеться 4-8 вересня 2019 року в Парижі на головній локації заходу Ground Control.

Раз на рік Париж охоплює дизайн-лихоманка: грандіозна подія, у яку поринає французька столиця та десятки тисяч гостей, вона надає молодим дизайнерам безліч нових можливостей та контактів! Паризький тиждень дизайну, який проходить у вересні одночасно із салоном Maison et Objet — це не просто ще один захід, на якому варто побувати кожному, хто професійно пов’язаний із дизайном, це щоразу перспектива початку нової зіркової історії для молодих** дизайнерів з усього світу. Зокрема, завдяки міжнародному конкурсу RADO STAR PRIZE, який відбувається під час Тижня дизайну. Нагадаємо, що минулого року український дизайнер Ігор Скрипник оримав Public Price цього престижного конкурсу за концепт світильника MOON!

До участі приймаються дизайнерські концепти, прототипи та реалізовані об’єкти у категоріях: меблі, освітлення, декор для дому (декоративний текстиль, кераміка, аксесуари).

Цього року у складі міжнародного жюрі, яке обере 5 переможців з поданих заявок, будуть відомі та авторитетні професіонали сфери дизайну із Франції, Данії та України:
Засновниця українського бренду DAVIS CASA — речника гарного смаку в дизайні, Фаїна Еренбург, дизайнер інтер’єрів, президент Європейської асоціації дизайнерів і декораторів, месьє Дідьє Маргеріт (Didier Margueritte), засновник культового блогу про дизайн BLOG ESPRIT DESIGN Венсан Ромео, засновник найстильнішого європейського дизайн-блогу joyana.fr Йо Яна (JO YANA), дизайнер та засновник студії iskos-berlin Олексій Іскос, головний редактор видання PRAGMATIKA та тонкий поціновувач мистецького вираження прагматичного погляду на дизайн Костянтин Ковшевацький, креативна директорка MAINO Design Ukraine Анастасія Білецька.

П’ятірка переможців отримає допомогу від Європейського банку Реконструкції та Розвитку у вигляді грошової компенсації 70% витрат на організацію виставки. Організаційний внесок переможця складає 670 євро. Організаційні внески учасників на загальних умовах складають 2180 євро. Проект розрахований на вісім учасників.

Європейські інституції бачать в українському дизайні величезний потенціал. Саме тому вони готові надавати вам фінансову підтримку та сприяти вашому швидкому розвитку. Проект реалізується за підтримки Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР) і фінансується в рамках ініціативи EU4Business Європейського Союзу. Більш детальна інформація на офіційному веб-сайті: eu4business.eu

Переможців буде оголошено 14 травня 2019 року.

Бажаємо успіхів!


* Кожен заявник може подавати необмежену кількість робіт. При цьому заявку треба заповнювати лише один раз.
** Перевага у відборі до участі на умовах гранту буде надаватися дизайнерам до 35 років.

За додатковою інформацією звертайтеся:
expodesign.ua@gmail.com
+380677700757 Сана Шевченко (організаційні питання)
+380668489233 Анастасія Білецька (творчі та креативні питання)

Український дизайн виявився в тренді на паризькій виставці дизайну та декору Maison et Objet

Українська савана, березовий оп-арт, емансиповані розетки і космічні лампи. П’ять яскравих українських бюро презентували свої нові колекції меблів, інтер’єрного декору і світла, створені відомими українськими дизайнерами.

Які завдання вирішує дизайн в сучасному світі і які нові можливості він нам дає? Якими якостями повинен володіти утилітарний предмет, щоб стати іконою стилю? — двічі на рік десятки тисяч відвідувачів і учасників авторитетної виставки дизайну Maison et Objet шукають відповіді на ці питання. Українські дизайнери та молоді бренди не залишаються осторонь професійних і естетичних пошуків.

Після успішного вересневого дебюту колективного стенду п’ятірки українських дизайнерських брендів на французькому салоні Maison&Objet, початок 2019 року відкриває нову серію виставкових європейських презентацій українського дизайну. На зимовому Maison&Objet представлено другий колективний стенд “Ukrainian Design Brands vol.2”. П’ятірка яскравих українських виробників та бюро презентують свої нові колекції меблів, інтер’єрного декора та освітлення, створених відомими українськими дизайнерами:

Студія Sergey Makhno Architects представила у Парижі нову екзотичну колекцію меблів та аксесуарів “УКРСАВАНА”, яка іронічно поєднує мінімалізм, мистецтво, українські традиції та японську філософію вабі-сабі;

Бренд дизайнерських меблів “MZPAпредставив “домашні” офісні меблі та підвісні світильники з натурального ясена та м’якої шкіри;

“Goloob Design Bureau, напрямком якого є емоційний інтер’єрний декор та світлові аксесуари, продемонстрували складні за виробництвом, але лаконічні за сприйняттям, керамічні світильники та інтер’єрні аксесуари;

Студія “Next Level Lighting” показала колекцію “космічних” підвісних ламп-трансформерів з натурального дерева із вбудованим LED-освітленням, на дизайн якої надихнула графіка природних структур та “траєкторії” законів фізики;

Компанія “QUALITA” запропонувала предмети з нової колекції меблів у стилі “екологічний” оп-арт, які виконані з використанням березової фанери. Особлива риса колекції — гра з оптичними ілюзіями, що віртуозно реалізована за допомогою прийому перфорації.

Отже, січневий салон в Парижі, тільки розпочавшись, вже показав, що шляхи українського дизайну ведуть в правильному напрямку: з п’яти учасників колективного стенду “Ukrainian Design Brands”, предмети двох наших дизайнерів потрапили в тренд-зони селекційного дизайну. А один з предметів був обраний у топ-10 найкращих предметів Салону за версією авторитетного французького блогера Jo Yana. Тренд-зони (в цьому році їх три), на які знаменитими кураторами відбираються з тисяч найцікавіші об’єкти, традиційно стають центрами тяжіння публіки і «подією в події» кожного салону. І задають тон для професіоналів індустрії на рік.

Цього року куратор зони «WHAT’S NEW? Share» Франсуа Бернар (François Bernard) відібрав лампу Хмара / Khmara відомого українського архітектора і дизайнера Сергія Махно. А в другу тренд-зону «WHAT’S NEW? Leisure» під кураторством Франсуа Декло (François Declaux) потрапив керамічний п’єдестал для дзеркала, створений дизайнером Марією Красюк для молодого київського бренду Goloob Bureau. З огляду на те, що для Goloob Bureau — це перша комерційна міжнародна виставка, дебют можна вважати дуже успішним. А те, що молодий український дизайн так органічно вписується в світовий контекст, дійсно надихає.

«Коли я побачив предмет Goloob Bureau, я був приємно здивований, дізнавшись, що це предмет українського дизайнера, вироблений в Україні.

Концепція “WHAT’S NEW?” Передбачає, що предмети, які мене цікавили повинні бути не просто новими предметами за роком, коли його створили, а й мають містити нову ідею» — коментує свій вибір Франсуа Декло (François Declaux).

«Сьогодні дизайн, як і багато інших сфер діяльності людства, розвивається в двох паралельних і в той же час протилежних напрямках: глобалізація і локалізація.

Це дуже важливо, тому що знаходячи нові форми, нові матеріали, нові обробки, заново відкриваються традиційні техніки і ремесла. Людей буде завжди цікавити щось унікальне, створене в єдиному екземплярі або невеликим тиражем. Створюючи нові предмети, багатьом сучасним дизайнерам вдається зберігати знання про свій культурний національний бекграунд, що робить ці предмети привабливими для світової спільноти.

Молоді дизайнери з різних країн, які навчаються в європейських університетах, мислять глобально, при цьому їм часто вдається зберігати і протягувати нитку своєї культури крізь глобальний дизайн: яскравий приклад — японські молоді дизайнери.»

Січнева виставка Maison et Objet показала, що ідеї українських дизайнерів цікаві для світового ринку дизайну. Наступне завдання — зробити ці ідеї комерційно успішними. Саме це питання зараз найбільш актуальне для всіх представників креативних індустрій в Україні, що зараз стрімко розвиваються. Проте без допомоги молодий український дизайн навряд чи зможе брати участь у таких великих міжнародних подіях. Зазвичай таку підтримку в європейських країнах надає держава. На цей раз розвитку українських креативних індустрій сприяє спеціальна програма Європейського Союзу в рамках ініціативи EU4Business за підтримки Європейського банку реконструкції і розвитку (ЄБРР), яка бачить в українських креативних індустріях величезний експортний та інвестиційний потенціал.

Такий прогрес українського дизайну на міжнародній події не є випадковістю: дизайн в Україні як частина креативних індустрій розвивається в останні пару років дуже динамічно. І не дивно, що саме дизайн зараз стає одним з перспективних напрямків для презентації України на міжнародному рівні, так як є сполучною ланкою між креативом і економікою. Ця нова мова культурної дипломатії зрозумілий європейцям і дає перспективу комерційної реалізації і монетизації креативного потенціалу України, в якому вже нікого не потрібно переконувати. До наших учасників відчувається інтерес і підвищену увагу, перш за все, завдяки феномену українського дизайну, який за дуже короткий період часу і перебуваючи у вкрай несприятливих умовах для розвитку, екстерном пройшов еволюцію в 10 разів швидше. І сьогодні демонструє нові ідеї в світі, де, здавалося б, все вже було і все вже винайдено. Українським дизайнерам вдається дивувати, викликати інтерес і навіть захоплення не тільки ідеями, а й якістю їх втілення, демонструючи одночасно і сучасне мислення, і в той же час зберігаючи «культурний код».